Na podstawie wskazań wodomierza naliczane są opłaty za zużycie wody i ścieków. Warto mieć pewność, że urządzenie działa prawidłowo. Dlatego co 5 lat każdy wodomierz musi przejść okresowy przegląd, to tzw. legalizacja wodomierza. Zgodnie z obowiązującymi przepisami legalizacje przeprowadzane są w specjalnych punktach utworzonych na mocy decyzji Prezesa Głównego Urzędu Miar. Jeśli urządzenie nie jest uszkodzone i poprawnie mierzy przepływ wody otrzymuje cechę legalizacyjną.
UWAGA! Cecha legalizacyjna jest naklejana, wypalana, drukowana lub nanoszona na plombę zawieszoną na druciku wodomierza, ważna jest przez 5 lat, ale traci ważność w przypadku:
Wówczas należy wymienić lub naprawić urządzenia i ponownie zalegalizować wodomierz.
MPWiK wykonuje we własnym zakresie i na własny koszt legalizację wodomierzy głównych będących w eksploatacji Spółki.
Wodomierze główne zainstalowane na przyłączach wodociągowych są własnością MPWiK. Spółka posiada szczegółową ewidencję wodomierzy i na bieżąco kontroluje ważność cech legalizacji. W celu zapewnienia użytkowania jedynie wodomierzy z ważnymi cechami legalizacyjnymi, pracownicy MPWiK wymieniają wodomierze bez dodatkowych opłat zgodnie z przyjętym harmonogramem.
W przypadku zagubienia lub uszkodzenia wodomierza, kosztami wymiany obciążany jest Klient zgodnie z obowiązującym Cennikiem ryczałtowym na usługi odpłatne świadczone przez Zakład Sieci Wodociągowej.
PAMIĘTAJ! Zgodnie z obowiązującymi przepisami, MPWiK nie ma obowiązku instalowania wyłącznie nowych wodomierzy, czy też urządzeń ze stanem początkowym 0,00 m3.
UWAGA: Informujemy, że ze Spółką w zakresie wymiany wodomierzy w związku z upłynięciem terminu legalizacji współpracuje firma LORAG SYSTEM.
W celu legalizacji wodomierza należy:
Na koszt wykonania legalizacji wodomierza składają się:
Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem legalizacji wodomierza pokrywa Klient zgodnie z Cennikiem ryczałtowym na usługi odpłatne świadczone przez Zakład Sieci Wodociągowej.