Sposób rozliczania należności za nasze usługi szczegółowo określają umowy zawarte z naszymi Klientami (szczegółowe informacje dot. rodzajów umów znajdziesz w zakładce Dla klienta/Umowy/Rodzaje umów:
Zatwierdzona taryfa uwzględnia:
Stała opłata abonamentowa pokrywa koszty związane z:
Jest zawsze w takiej samej wysokości, bez względu na ilość pobranej wody lub odprowadzonych ścieków.
Stawki abonamentowe znajdziesz w tabeli Stawki opłat abonamentowych, w zakładce Dla klienta/Taryfy i cenniki
Zużycie wody i odprowadzenie ścieków rozliczamy w cyklach:
Natomiast w przypadku nieruchomości rozliczanych na podstawie wodomierza z funkcją zdalnego odczytu:
Dodatkowe rozliczenia na podstawie odczytu podanego przez Odbiorcę Usług mogą być dokonane, w przypadku gdy:
W pozostałych przypadkach odczyt podawany przez Odbiorcę Usług uznawany jest jako odczyt kontrolny.
Pomiędzy odczytami wystawiamy faktury zaliczkowe za usługi, które zostały już zrealizowane. Naliczamy je na podstawie zebranych danych dotyczących dotychczasowego zużycia wody i odebranych ścieków. Po dokonaniu odczytów wodomierzy głównych rozliczamy pobrane zaliczki w fakturze rozliczeniowej. Zaliczki rutynowe nie są wystawiane w przypadku nieruchomości rozliczanych na podstawie wodomierza z funkcją zdalnego odczytu.
Jeśli wodomierz główny działa nieprawidłowo lub okresowo nie jest możliwy jego odczyt (jeżeli umowa nie stanowi inaczej), ilość dostarczonej wody ustalamy na podstawie średniego zużycia w okresie poprzednich 3 miesięcy. Jeśli nie jest to możliwe, ilość dostarczonej wody obliczamy na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie ubiegłego roku albo iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym i liczby miesięcy nieprawidłowego działania wodomierza głównego lub braku możliwości jego odczytu.
Pierwszą fakturę wysyłamy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Faktury, refaktury, noty księgowe lub noty odsetkowe na kwotę od 2 000 zł do 5 000 zł wysyłamy listem poleconym, a powyżej 5 000 zł listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Termin księgowania przez Spółkę wpłat wynosi maksymalnie 5 dni roboczych od momentu wpływu środków na konto Spółki. W przypadku wpłat dokonywanych za pośrednictwem przelewu bankowego, pamiętaj o prawidłowym opisie przelewu - powinien zawierać nr faktury - to przyspieszy zaksięgowanie Twojej wpłaty.