Wymiana wodomierzy odliczających
Podstawowe informacje dotyczące wodomierzy odliczających oraz rozliczeń na podstawie ich wskazań.
- Wodomierze odliczające montowane są we własnym zakresie na wewnętrznej instalacji wodociągowej, za której eksploatację i prawidłowe działanie odpowiada klient (w tym właściciel, zarządca, administrator budynku).
- Wodomierze odliczające (niebędące w eksploatacji Spółki) stosowane do rozliczeń między Dostawcą i Odbiorcą usług powinny być poddane obowiązkowej prawnej kontroli metrologicznej organów administracji miar w formie legalizacji, a w następstwie, jako poświadczenie, że spełniają wymagania metrologiczne, mieć ważną i nienaruszoną cechę legalizacyjną.
- Dostawca usług nie ma obowiązku informowania Odbiorcy Usług o utracie ważności cechy legalizacyjnej wodomierza odliczającego.
- Cecha legalizacyjna nadana jest przez Okręgowy Urząd Miar, umieszczona jest na ołowianej plombie na wodomierzu i jest dowodem legalizacji wodomierza.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami okres ważności cechy legalizacyjnej wynosi 5 lat.
- Niektóre typy wodomierzy, poza cechą legalizacyjną umieszczoną na plombie, posiadają widoczne na tarczy oznaczenie, gdzie liczba obok litery M oznacza dwie ostatnie cyfry roku produkcji/legalizacji wodomierza.
- Jeżeli na wodomierzu odliczającym obok litery M widoczna jest liczba mniejsza lub równa 15, oznacza to, że utracił on ważność cechy legalizacyjnej.
- Legalizacja również traci ważność w przypadku:
- stwierdzenia, że wodomierz przestał spełniać wymagania;
- uszkodzenia wodomierza;
- uszkodzenia albo zniszczenia cechy legalizacyjnej lub cechy zabezpieczającej.
- W przypadku utraty ważności cechy legalizacyjnej wodomierza odliczającego należy we własnym zakresie dokonać jego wymiany, a następnie powiadomić Spółkę o tym fakcie, podając:
- datę zainstalowania nowego wodomierza;
- numer fabryczny i wskazanie początkowe zainstalowanego wodomierza;
- wskazanie końcowe zdemontowanego wodomierza.
- Informację należy przekazać do n/Spółki w ciągu 14 dni od daty wymiany wodomierza odliczającego:
- poprzez pocztę elektroniczną - adres e-mail: dok@mpwik.com.pl;
- telefonicznie: nr infolinii 22 445 50 00 (poniedziałek 7:00 - 17:00, wtorek-piątek 7:00 - 16:00);
- korespondencyjnie na jeden z adresów MPWiK w m.st. Warszawie S.A.:
pl. Starynkiewicza 5, 02-015 Warszawa lub ul. Zaruskiego 4, 00-468 Warszawa; - osobiście w Dziale Obsługi Klienta przy ul. Zaruskiego 4 w Warszawie lub przy pl. Starynkiewicza 5 w Warszawie.
Wnioski dostępne są w zakładce Dla klienta/Formularze/Wodomierze.
- Odczyty wodomierzy odliczających wyłącznie z ważną cechą legalizacyjną należy podawać na dzień odczytu wodomierza głównego, a w przypadku wodomierzy rejestrujących ilość wody zużywanej bezpowrotnie (np. do podlewania zieleni), dodatkowo na początek i koniec okresu wegetacji roślin, tj. 15 kwietnia i 15 września.
- Odczyty wodomierzy odliczających można przekazywać poprzez:
- poprzez Internetowe Biuro Obsługi Klienta (eBOK) zakładka Korespondencja/Dodaj zgłoszenia (usługa tylko dla Odbiorców Usług MPWiK) - jeżeli nie masz jeszcze dostępu - ZAREJESTRUJ SIĘ;
- wysyłając MMS pod numer 664-078-168 (koszt MMS wg aktualnych stawek operatorów telefonii komórkowej) zwracamy się również z prośbą o podanie adresu nieruchomości, której dotyczy podany odczyt lub nazwy Odbiorcy usług oraz daty odczytu;
- telefonicznie: nr infolinii 22 445 50 00 (poniedziałek 7:00 - 17:00, wtorek-piątek 7:00 - 16:00);
- poprzez pocztę elektroniczną - adres e-mail: odczyty.wodomierzy@mpwik.com.pl;
- korespondencyjnie na jeden z adresów MPWiK w m.st. Warszawie S.A.:
pl. Starynkiewicza 5, 02-015 Warszawa lub ul. Zaruskiego 4, 00-468 Warszawa; - osobiście w Dziale Obsługi Klienta przy ul. Zaruskiego 4 w Warszawie lub przy pl. Starynkiewicza 5 w Warszawie.
Odczyty wodomierzy odliczających bez ważnej cechy legalizacyjnej nie będą uwzględniane w rozliczeniach.