Montaż wodomierza ogrodowego
Podlewasz duży ogród? Zaoszczędź na opłatach za odprowadzanie ścieków! Zainstaluj wodomierz ogrodowy, który odlicza wodę zużytą bezpowrotnie, czyli taką, która nie wraca do kanalizacji.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, wodomierz odliczający zainstalujesz na własny koszt. Dlatego warto przed podjęciem decyzji oszacować czy to się opłaci. Może się okazać, że wydatki na zakup i eksploatację wodomierza będą wyższe niż potencjalne oszczędności.
Jeżeli zdecydujesz się na zainstalowanie wodomierza ogrodowego złóż wniosek (wypełnij jeden z dwóch poniższych plików):
- Zgłoszenie zamontowania wodomierza odliczającego będącego własnością Odbiorcy Usług - WODOMIERZ OGRODOWY/ W LOKALU/ ODLICZAJĄCY wodę zużytą do produkcji, budowy (dokument PDF, 149 KB)
- Zgłoszenie interaktywne zamontowania wodomierza odliczającego będącego własnością Odbiorcy Usług - WODOMIERZ OGRODOWY/ W LOKALU/ ODLICZAJĄCY wodę zużytą do produkcji, budowy (dokument WORD, 51 KB)
Jeśli nie posiadasz dostępu do przygotowanych przez nas wniosków, możesz dostarczyć własne pismo pod warunkiem, że treść merytoryczna będzie tożsama z treścią zawartą w naszych wnioskach.
Do wniosku o rejestrację lub wymianę obowiązkowo załącz dokumentację fotograficzną przedstawiającą:
- stan końcowy wodomierza zdemontowanego wraz z numerem fabrycznym (zdjęcie należy wykonać przed zdemontowaniem wodomierza);
- wskazanie początkowe zamontowanego wodomierza;
- widoczną cechą legalizacyjną zamontowanego wodomierza;
- umiejscowienie zestawu wodomierza;
- zawory czerpalne (krany na zewnątrz budynku) przy zestawie wodomierza;
- miejsce podlewania (teren zielony, który jest podlewany).
Dokumentacja fotograficzna powinna zostać wykonana w szerszej perspektywie w sposób umożliwiający ocenę prawidłowości montażu wodomierzy. Brak wymaganych zdjęć skutkować będzie pozostawieniem wniosku bez realizacji.
Wniosek możesz dostarczyć:
- poprzez Internetowe Biuro Obsługi Klienta (eBOK) zakładka Korespondencja/Dodaj zgłoszenia (usługa tylko dla Odbiorców Usług MPWiK) - jeżeli nie masz jeszcze dostępu - ZAREJESTRUJ SIĘ;
- poprzez pocztę elektroniczną - adres e-mail: dok@mpwik.com.pl;
- korespondencyjnie na jeden z adresów MPWiK w m.st. Warszawie S.A.:
pl. Starynkiewicza 5, 02-015 Warszawa lub ul. Zaruskiego 4, 00-468 Warszawa; - osobiście w Dziale Obsługi Klienta przy ul. Zaruskiego 4 w Warszawie lub przy pl. Starynkiewicza 5 w Warszawie.
Wodomierze dostępne na rynku posiadają cechę legalizacyjną ważną przez 5 lat i nie wymagają dodatkowego plombowania przez nasze służby techniczne. Wszystkie prace związane z ewentualną naprawą, ponowną legalizacją bądź wymianą wodomierza także wykonujesz na własny koszt.
PAMIĘTAJ! W celu prawidłowego rozliczenia wskazań, odczyty wodomierzy ogrodowych należy przekazywać:
- na początku oraz na końcu okresu wegetacyjnego, tj. 15 kwietnia i 15 września;
- w okresie letnim, każdorazowo w terminie planowanego odczytu wodomierza głównego (w ciągu 3 dni od daty odczytu wodomierza głównego)