Polityka ZSZ
Załącznik do uchwały Zarządu nr 224/2021
z dnia 10.06.2021 r.
Polityka Zintegrowanego Systemu Zarządzania
wydanie 03
Polityka Zintegrowanego Systemu Zarządzania Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. wynika z misji Spółki zakładającej przyczynianie się do rozwoju Warszawy oraz gmin ościennych, nieustannie zapewniając usługi zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków, w trosce o najwyższy komfort życia, a także środowisko naturalne.
Realizując założenia strategii Spółki stale doskonalimy się, aby spełniać wysokie wymagania klientów poprzez rzetelne i efektywne wypełnianie swoich obowiązków, zapewniając mieszkańcom usługi najwyższej jakości, jednocześnie dbając o ochronę środowiska naturalnego, bezpieczeństwo oraz warunki pracy.
Cele te realizowane są poprzez następujące działania:
- ciągłe doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania w zakresie zarządzania jakością, środowiskowego, bezpieczeństwem i higieną pracy, ciągłością działania oraz bezpieczeństwem informacji;
- spełnianie wymagań wynikających z przepisów prawa oraz innych wymagań, do przestrzegania których Spółka jest zobowiązana;
- realizację inwestycji oraz wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych, mających zapewnić świadczenie najwyższej jakości usług w sposób ciągły;
- ciągłe podnoszenie umiejętności, kwalifikacji i świadomości pracowników, dbałość o przestrzeganie przez nich wartości, którymi kieruje się Spółka;
- planowanie i podejmowanie działań mających na celu ochronę środowiska naturalnego, w tym zapobieganie lub łagodzenie niekorzystnego wpływu na środowisko oraz doskonalenie efektów środowiskowych uzyskiwanych w wyniku prowadzonej przez Spółkę działalności;
- racjonalne wykorzystywanie zasobów naturalnych oraz podejmowanie działań w kierunku poprawy efektywności energetycznej;
- zapobieganie wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym, poprzez eliminację zagrożeń i ograniczanie ryzyk na stanowisku pracy;
- angażowanie pracowników lub ich przedstawicieli do działań na rzecz poprawy warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, jakości i dostępności świadczonych usług oraz ochrony środowiska naturalnego;
- wykonywanie badań laboratoryjnych sprawdzonymi metodami, w sposób profesjonalny i rzetelny, zgodnie z dobrą praktyką laboratoryjną, celem zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług;
- prowadzenie analizy ryzyka w odniesieniu do zidentyfikowanych procesów i zasobów, monitorowanie funkcjonowania i skuteczności procesów w szczególności w zakresie jakości, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy, ciągłości działania oraz bezpieczeństwa informacji;
- planowanie i podejmowanie działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzanych w Spółce informacji oraz zapewnienie ciągłości świadczonych przez Spółkę usług;
- zapewnianie niezbędnych zasobów i środków na realizację przyjętych celów.