Komunikat strony

szklanka z kranówką wypełniona owocami

Kocham, lubię, szanuję... wody nie marnuję!

WODA W ŁAZIENCE. Infografika kampanii Kocham, lubię, szanuję, wody nie marnuję, na niebieskim tle. Składa się z 8 części w 2 wierszach po 4 w kolumnie, z których każda opisuje sposoby oszczędzania wody w łazience.  1 część to logo kampanii, narysowany kwiatek z 8 płatkami, dolny płatek kwiatka jest kroplą wody. Części od 2 do 7 zatytułowane są czy wiesz, że zakończone wielokropkiem ze znakiem zapytania.  Część 2 to grafika szczoteczki do zębów z napisem, Tracimy do 15 litrów wody, gdy myjemy zęby przy odkręconym kranie, szczotkuj zęby przy zakręconym kranie. Część 3 to grafika prysznica z napisem, nawet do 200 litrów zużywamy podczas kąpieli w wannie a w czasie pięciominutowego prysznica około 50 litrów. Bierz szybki prysznic zamiast kąpieli w wannie. Część 4 to grafika sedesu z napisem, korzystając z tradycyjnej spłuczki za każdym razem zużywasz nawet 10 litrów wody, podczas gdy zamontowanie spłuczki z oszczędnym trybem może ograniczyć zużycie do 3 litrów. Używaj oszczędnego trybu spłuczki, gdy jest to możliwe. Część 5 to grafika zaworu z wodą z napisem, nieszczelny kran lub spłuczka w toalecie to straty sięgające nawet 6000 litrów w skali roku. Naprawiaj spłuczki i krany, jeśli cieknie z nich woda. Część 6 to grafika pralki z napisem, pralka na jeden cykl prania zużywa nawet do 80 litrów wody, model ekonomiczny pobiera zaledwie 30 litrów. Ładuj pralkę do pełna i zwracaj uwagę na parametry urządzeń. Część 7 to przekreślona grafika człowieka wrzucającego coś do sedesu z napisem, rzeczy które nie powinny znaleźć się w toalecie, mogą doprowadzić do zatkania rury odpływowej i zalania mieszkania. Nie wyrzucaj śmieci do sedesu.   Część 8 to grafika z logotypami Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Mieście Stołecznym Warszawie Spółka Akcyjna, warszawskiej kranówki i zakochaj się w warszawie, oraz adres internetowy strony mpwik i warszawskiejkranówki.pl, zachęcenie do obserwowanie socjalmediów wodociągów warszawskich.

WODA W KUCHNI: Infografika kampanii Kocham, lubię, szanuję, wody nie marnuję, na pomarańczowym tle. Składa się z 8 części w 2 wierszach po 4 w kolumnie, z których każda opisuje sposoby oszczędzania wody w kuchni  1 część to logo kampanii, narysowany kwiatek z 8 płatkami, dolny płatek kwiatka jest kroplą wody. Części od 2 do 7 zatytułowane są czy wiesz, że zakończone wielokropkiem ze znakiem zapytania. Część 2 to grafika zaworu z wodą z napisem, z kapiącego kranu może uzbierać się nawet 15 litrów wody dzienne. Dokręcaj krany i dbaj o ich szczelność Część 3 to grafika zmywarki z napisem, na zmywanie ręczne możemy zużyć nawet do 100 litrów wody, podczas gdy jeden cykl zmywarki to około 15 litrów. Używaj zmywarki i ładuj ją do pełna Część 4 to grafika przedstawiająca główkę od kranu z napisem, standardowy przepływ wody w baterii kuchennej wynosi około 13 litrów na minutę, zastosowanie perlatora zmniejsza przepływ do 5 litrów na mitunę, montuj perlatory Część 5 to grafika przedstawiająca mycie owoców przed jedzeniem z napisem, podczas mycia owoców w misce zużywasz dużo mniej wody, niż myjąc je pod bieżącą wodą, dodatkowo wodę z miski możesz wykorzystać do podlania roślin. Myj owoce i warzywa w misce. Część 6 to grafika klucza francuskiego z napisem, nieszczelna bateria zlewozmywakowa może oznaczać stratę nawet do 150 litrów wody na dobę. Sprawdzaj szczelność instalacji Część 7 to grafika odkręconego kranu z lejącą się wodą z napisem, myjąc naczynia pod kranem zużywasz kilkukrotnie więcej wody, niż zmywając je w napełnionej wodą komorze zlewu lub misce. Nie myj naczyń pod strumieniem wody. Część 8 to grafika z logotypami Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Mieście Stołecznym Warszawie Spółka Akcyjna, warszawskiej kranówki i zakochaj się w warszawie, oraz adres internetowy strony mpwik i warszawskiejkranówki.pl, zachęcenie do obserwowanie socjalmediów wodociągów warszawskich.

WODA W OGRODZIE: Infografika kampanii Kocham, lubię, szanuję, wody nie marnuję, na zielonym tle. Składa się z 8 części w 2 wierszach po 4 w kolumnie, z których każda opisuje sposoby oszczędzania wody w ogrodzie  1 część to logo kampanii, narysowany kwiatek z 8 płatkami, dolny płatek kwiatka jest kroplą wody. Części od 2 do 7 zatytułowane są czy wiesz, że zakończone wielokropkiem ze znakiem zapytania. Część 2 to grafika termometru, sugerująca obniżenie temperatury z napisem, woda tak szybko nie wyparuje, jeśli trawniki i rośliny w ogrodzie będziesz podlewać w odpowiedniej porze dnia. Podlewaj rośliny w najchłodniejszej porze dnia. Część 3 to grafika z chmurką z której pada deszcz z napisem, podczas jednego deszczowego dnia woda z dachu domu jednorodzinnego może zapełnić zbiornik o pojemności 300 litrów. Zbieraj deszczówkę i wykorzystuj ją w ogrodzie. Część 4 to grafika przedstawiająca zraszacz ogrodowy z którego leci woda z napisem, 100 metrów kwadratowych trawnika potrzebuje przeciętnie 500 litrów wody w ciągu doby, co daje około 100 tysięcy litrów w ciągu jednego sezonu. Zraszacze ustaw tak, by podlewały tylko rośliny, a nie chodniki. Część 5 to grafika miski z wodą z napisem, wodę po płukaniu owoców i warzyw, czy gotowaniu jajek lub ryżu możesz ponownie wykorzystać na przykład do podlewania roślin. Wykorzystuj do podlewania wodę już zużytą, na przykład po umyciu owoców. Część 6 to grafika przedstawiająca konewkę z napisem, strumień wody z konewki skierowany na łodygę, nie na liście, dociera wprost do systemu korzeniowego. Sprawdzaj szczelność instalacji. Część 7 to grafika kiełkującej z ziemi małej roślinki z napisem, ściółka przeciwdziała nadmiernemu nagrzewaniu się gleby oraz jej wysychaniu, zmniejszając parowanie wody. Dookoła roślin kładź ściółkę, która zatrzymuje wodę.  Część 8 to grafika z logotypami Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Mieście Stołecznym Warszawie Spółka Akcyjna, warszawskiej kranówki i zakochaj się w warszawie, oraz adres internetowy strony mpwik i warszawskiejkranówki.pl, zachęcenie do obserwowanie socjalmediów wodociągów warszawskich.

Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.
Udostępnij link do strony:
Przez email
Przez facebook'a