Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. z siedzibą w Warszawie (02-015) plac Starynkiewicza 5 ogłasza AUKCJĘ dotyczącą sprzedaży nieruchomości
Aukcja dotyczy sprzedaży:
prawa własności niezabudowanej nieruchomości gruntowej położonej w Warszawie, w Dzielnicy Żoliborz, przy ulicy Powązkowskiej, stanowiącej działkę gruntu oznaczoną w ewidencji gruntów jako dz. ew. nr 24/5 z obrębu 7-03-02, o powierzchni 4279 m2, dla której Sąd Rejonowy dla Warszawy–Mokotowa w Warszawie, VI Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr WA1M/00541128/1.
Cena wywoławcza, postąpienie i przeprowadzenie aukcji:
- Cena wywoławcza sprzedaży prawa własności nieruchomości wynosi – 17 784 000 zł netto (słownie: siedemnaście milionów siedemset osiemdziesiąt cztery tysiące złotych).
- Wysokość postąpienia wynosi 178 000 zł (słownie: sto siedemdziesiąt osiem tysięcy złotych).
- Do wylicytowanej ceny będzie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami w dniu sprzedaży.
- Złożenie jednej ważnej oferty jest wystarczające do przeprowadzenia aukcji.
Wadium:
- Warunkiem przystąpienia do aukcji jest wpłacenie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej przedmiotu aukcji tj. kwotę 1 778 400 zł (słownie: jeden milion siedemset siedemdziesiąt osiem tysięcy czterysta złotych). Pieniądze trzeba przelać na rachunek sprzedającego
- Wadium należy wpłacić w takim terminie, aby pieniądze były na rachunku bankowym sprzedającego do 13.12.2023 r. Jeżeli pieniądze wpłyną na konto po tej dacie sprzedający uzna, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony.
- Wadium wpłacone w aukcji przepada na rzecz Sprzedającego jeżeli oferent aukcji, któremu udzielono przybicia, uchyli się od zawarcia umowy (nie stawi się celem zawarcia umowy lub nie zapłaci ceny najpóźniej w dniu poprzedzającym zawarcie umowy).
- Wadia złożone przez pozostałych oferentów zostaną zwrócone w ciągu siedmiu dni roboczych po wyłonieniu oferty w aukcji, po odwołaniu aukcji, po unieważnieniu lub zakończeniu aukcji bez rozstrzygnięcia.
- Wadium wpłacone przez nabywcę nieruchomości będzie zaliczone na poczet ceny.
Oferta składana w aukcji powinna zawierać:
- W przypadku osoby fizycznej: imię, nazwisko i adres do kontaktu.
- W przypadku osoby prawnej firmę i siedzibę oferenta oraz jego dane KRS, NIP, REGON, a w przypadku pełnomocnika jego pełnomocnictwo.
- Dokument potwierdzający wpłatę wadium.
- Podanie numeru rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium.
- Oświadczenie oferenta, że zapoznał się z warunkami uczestnictwa w aukcji, oraz ze stanem faktycznym i prawnym zbywanej nieruchomości i że nie zgłasza do nich żadnych zastrzeżeń.
- Cudzoziemiec przed złożeniem oferty musi ustalić we własnym zakresie czy nabycie przez niego nieruchomości wymaga zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, zgodnie z ustawą o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (z 24 marca 1920 r.) i posiadać takie zezwolenie, jeśli go dotyczy.
Aukcja jest organizowana i będzie prowadzona na podstawie warunków określonych w dokumencie pn.: „Procedura sprzedaży nieruchomości P-PPM-01”, która jest dostępna na stronie www.mpwik.com.pl w zakładce „aktualności”, a w sprawach w niej nieuregulowanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz innych obowiązujących przepisów prawa.
Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami oferent składa w zaklejonej kopercie z dopiskiem „AUKCJA NIERUCHOMOŚCI” w Dziale Obsługi Klienta przy pl. Starynkiewicza 5 w Warszawie w terminie do 11.12.2023 r.
Aukcja odbędzie się w dniu 15.12.2023 r. o godzinie 10:00 w Warszawie, pl. Starynkiewicza 5.
Do 08.12.2023 r. w godz. 8:00-14:00 można uzyskać informacje o aukcji, stanie nieruchomości oraz umówić się na oględziny nieruchomość i wgląd w dokumentację. W tym celu prosimy o kontakt z panem Mariuszem Burkackim, tel. 784-021-791.
Ogłoszenie i warunki uczestnictwa w aukcji mogą być zmienione lub odwołane.
Aukcja może być zamknięta bez wybrania którejkolwiek z ofert, odwołana lub unieważniona.