Komunikat strony

szklanka z kranówką wypełniona owocami
26.10.2022

Pracownicy Wodociągów Warszawskich pomogli na Ochocie. Mieszkańcy znów z działającą kanalizacją

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. zaoferowało wsparcie sprzętowe i merytoryczne, by przyśpieszyć usunięcie awarii w wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej. Mieszkańcy budynków przy ul. Grójeckiej 70B i Dorotowskiej 7 od kilkunastu dni borykali się z niesprawną instalacją.

Choć do zadań Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie nie należy eksploatacją ani naprawa kanalizacji w budynkach, rozumiejąc problem z jakim przyszło się mierzyć lokatorom, pracownicy pogotowia kanalizacyjnego Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie pomogli zidentyfikować miejsce zatoru i pozostawali w stałym kontakcie z administracją nieruchomości podczas działań naprawczych.

Po sygnałach mieszkańców ul. Dorotowskiej 7 o wybijającej w piwnicy kanalizacji Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie od razu przystąpiły do działań. W pierwszej kolejności sprawdzona została miejska sieć kanalizacyjna, za którą odpowiada Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie. Kontrole wykonane przez pracowników spółki poprzez sprawdzenie drożności sieci w studniach oraz na dalszych etapach poprzez monitoring wizyjny, potwierdziły drożność kanalizacji ogólnospławnej w ulicach: Dorotowskiej, Grójeckiej oraz Baśniowej. Na tym działania spółki mogłyby się skończyć, jednak w związku z tym, że mieszkańcy zostali pozbawieni możliwości korzystania z kanalizacji, wsparcie było kontynuowane.

O wydłużonym procesie ustalania miejsca awarii w sieci wewnętrznej w budynkach Dorotowska 7, Grójecka 70b oraz Baśniowa 3 zdecydował brak dokumentacji projektowo-wykonawczej w archiwach administracji. Nie dysponowały nią także archiwa spółki. Dlatego pracownicy Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie podczas interwencji ponownie wprowadzili do przewodów kanalizacyjnych kamery monitorujące w celu lokalizacji głównego przyłącza kanalizacyjnego odprowadzającego ścieki z budynków. Od strony ul. Baśniowej wykonano monitoring TV w kierunku budynku. Kamera dotarła do potencjalnego miejsca zatoru pod budynkiem w piwnicy – w rurze zalegał piach lub inny materiał budowlany blokując 90% prześwitu rury. Zarządcy, znając już miejsce zatkania kanalizacji w budynku, mogli zlecić zewnętrznemu wykonawcy naprawę poprzez wykonanie wykopu w piwnicy budynku.

Pracownicy Pogotowia Kanalizacyjnego Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie pozostawali w stałym kontakcie z administratorami i konserwatorem, z którymi wspólnie ustalali przebieg przewodów kanalizacyjnych pod budynkami. Z dotychczasowych ustaleń wynika bowiem, że wewnętrzne instalacje kanalizacyjne biegnące pod budynkami przy ul. Dorotowskiej 7, Grójeckiej 70B i Baśniowej 3 są ze sobą połączone, co jest sytuacją niestandardową. Awaria w jednym budynku może bowiem powodować skutki w dwóch pozostałych.

W tym miejscu Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie przypomina, że odpowiedzialność za należyty stan wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej i wodociągowej w budynkach oraz ich regularną kontrolę i konserwację spoczywa na ich właścicielach lub działających z ich upoważnienia zarządcach. Reguluje to ustawa z dnia 07.01.2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, której art. 5 ust. 2 brzmi: „Jeżeli umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków nie stanowi inaczej, odbiorca usług odpowiada za zapewnienie niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych z urządzeniem pomiarowym włącznie.”

Oględziny instalacji w budynkach, w których wystąpiła awaria, wskazują na wieloletnie zaniedbania w jej eksploatacji – m.in. obecne w przewodach śmieci. Aby zapobiegać podobnym sytuacjom, Wodociągi Warszawskie od 2013 roku prowadzą cykliczną kampanię edukacyjną pod hasłem „Sedes to nie kosz na śmieci”. Ma ona na celu uświadomienie, że od właściwego korzystania z kanalizacji zależy komfort i bezpieczeństwo mieszkańców Warszawy, a odpowiedzialność za jej stan zaczyna się już w naszych łazienkach i kuchniach. Powyższy przypadek w sposób jaskrawy potwierdza potrzebę kontynuowania tej kampanii – rocznie pracownicy stołecznego Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie usuwają z miejskiej sieci kanalizacyjnej prawie 3 tysiące ton śmieci.

Pracownicy Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie

zdjęcie uszkodzonej kanalizacji

zdjęcie dziury w podłodze

zdjęcie mokrej podłogi w skutek uszkodzonej kanalizacji

Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.
Udostępnij link do strony:
Przez email
Przez facebook'a