Komunikat strony

szklanka z kranówką wypełniona owocami
16.12.2024

Pamiętajmy o zabezpieczeniu wodomierza przed mrozem!

Sprawdzenie stanu licznika wody i odpowiednie zabezpieczenie go przed zamarznięciem to jedno z ważnych zadań, o którym należy pamiętać przygotowując się do okresu zimowego. To pozwoli uchronić wodomierz przed uszkodzeniem, a instalację wodociągową przed rozszczelnieniem.

Niska temperatura jest szczególnie groźna dla naszych wodomierzy, bo może je uszkodzić –  zwłaszcza, gdy znajdują się one w nieogrzewanej piwnicy lub studni wodomierzowej. Awarii wodomierza głównego lub odliczającego to także ryzyko rozszczelnienia instalacji wodociągowej, zalania pomieszczeń, a nawet przerwy w dostawie wody.

Jak uchronić się uchronić przed skutkami uszkodzenia wodomierza i dodatkowymi kosztami związanymi z jego wymianą lub naprawą.

Jeżeli wodomierz znajduje się wewnątrz budynku, należy:

  • sprawdzić szczelność okien i drzwi, wymienić uszkodzone elementy, tak by mroźne powietrze nie przenikało do środka;
  • owinąć wodomierz materiałem izolującym, np. szmatami, starym kocem, gazetami lub specjalistyczną izolacją, którą można kupić w sklepach budowlanych, np. wełną mineralną lub matą izolacyjną. Pamiętajmy, aby nie zakryć okienka umożliwiającego sprawdzenie wskazania wodomierza;
  • zabezpieczyć odsłonięte przewody wodociągowe narażone na działanie niskich temperatur, np. przy pomocy styropianu lub tzw. osłony izolacyjnej wykonanej z pianki poliuretanowej.

Jeżeli wodomierz znajduje się w studzience, należy:

  • sprawdzić szczelność pokrywy, a jeśli nie jest szczelna – uzupełnić ubytki, np. pianką montażową;
  • uprzątnąć studzienkę i koniecznie usunąć zalegającą w niej wodę;
  • odpowiednio zaizolować pokrywę oraz znajdujące się we wnętrzu studzienki urządzenie pomiarowe według opisanego wyżej sposobu.

Przypominamy, że przed mrozem należy zabezpieczyć również sieć sezonową, np. ogrodową. Dla uniknięcia zamarznięcia wody i rozsadzenia rur należy odwodnić instalację i zamknąć dopływ wody.

Uwaga! Za prawidłowe działanie zestawu wodomierzowego i wewnętrznej instalacji wodociągowej odpowiada Klient.

W przypadku uszkodzenia wodomierza, należy niezwłocznie skontaktować się z Pogotowiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie pod bezpłatnym, czynnym całą dobę numerem 994, lub poprzez Formularz on-line "Zgłoś awarię lub reklamację".

Więcej informacji o wodomierzach znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce Odczyt wodomierza.

 

Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.
Udostępnij link do strony:
Przez email
Przez facebook'a