Pamiętajmy, by zabezpieczyć wodomierz przed mrozem!
Mimo że to wciąż jesień, temperatura zdążyła już spaść poniżej zera. W związku tym przypominamy o sprawdzeniu stanu licznika wody i odpowiednim zabezpieczeniu go przed zamarznięciem.
Temperatura na minusie to dla nas sygnał o konieczności zadbania o nasze wodomierze. Mróz może bowiem uszkodzić wodomierz, szczególnie, jeśli urządzenie znajduje się w nieogrzewanej piwnicy lub studni wodomierzowej.
Co może się stać w wyniku awarii wodomierza głównego lub odliczającego:
-
może dojść do rozszczelnienia instalacji wodociągowej,
-
może dojść do zalania pomieszczeń, a nawet przerwy w dostawie wody.
By tego uniknąć, wystarczą proste zabiegi, które uchronią przed skutkami uszkodzenia wodomierza i dodatkowymi kosztami związanymi z jego wymianą lub naprawą.
Jeżeli wodomierz znajduje się wewnątrz budynku:
-
sprawdź szczelność okien i drzwi, wymień uszkodzone elementy, tak by mroźne powietrze nie przenikało do środka;
-
owiń wodomierz materiałem izolującym, np. szmatami, starym kocem, gazetami lub specjalistyczną izolacją, którą można kupić w sklepach budowlanych, np. wełną mineralną lub matą izolacyjną. Pamiętaj, aby nie zakryć okienka umożliwiającego sprawdzenie wskazania wodomierza;
-
zabezpiecz odsłonięte przewody wodociągowe narażone na działanie niskich temperatur, np. przy pomocy styropianu lub tzw. osłony izolacyjnej wykonanej z pianki poliuretanowej.
Jeżeli wodomierz znajduje się w studzience:
-
sprawdź szczelność pokrywy, jeśli nie jest szczelna – uzupełnij ubytki, np. pianką montażową;
-
uprzątnij studzienkę i koniecznie usuń zalegającą w niej wodę;
-
odpowiednio zaizoluj pokrywę oraz znajdujące się we wnętrzu studzienki urządzenie pomiarowe według opisanego wyżej sposobu.
UWAGA! Przed mrozem należy zabezpieczyć również sieć sezonową, np. ogrodową. Odwodnij instalację i zamknij dopływ wody. W przeciwnym razie może ona zamarznąć i rozsadzić rury, co wiąże się z kosztownymi naprawami.
Pamiętajmy, że za prawidłowe działanie zestawu wodomierzowego i wewnętrznej instalacji wodociągowej odpowiada Klient. Jeżeli doszło do uszkodzenia wodomierza, niezwłocznie skontaktuj się z Pogotowiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie pod bezpłatnym, czynnym całą dobę numerem 994 lub poprzez Formularz on-line "Zgłoś awarię lub reklamację".
Więcej informacji o wodomierzach znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce Odczyt wodomierza.