"Nie znasz, nie otwieraj" – kampania społeczna
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z kampanią społeczną organizowaną przez Fundację Aktywnych Obywateli im. Józefa Dietla. Kampania skierowana jest do osób starszych, które często padają ofiarami nieuczciwych akwizytorów lub zwykłych oszustów. W Warszawie i wielu innych miastach w Polsce cyklicznie pojawiają się doniesienia o próbach składania wizyt w domach mieszkańców osób przedstawiających się jako „pracownicy wodociągów”. Oszuści proponują spotkanie oraz omówienie tematu jakości wody i ewentualną sprzedaż „filtrów". W związku z powyższym informujemy, że MPWiK w m.st. Warszawie S.A. nie przeprowadza spotkań z lokatorami dotyczących sposobów poprawy jakości wody w budynku, nie prowadzi badań wody w punkcie czerpalnym u odbiorcy (w kranie zainstalowanym w mieszkaniu) jak również nie prowadzi sprzedaży urządzeń „poprawiających jakość wody" u odbiorcy.
Zgodnie z obowiązującą Ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. nr 123, poz.858, rozdz.2, art.5, pkt 1 z 2006 r.) Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m. st. Warszawie Spółka Akcyjna odpowiada za jakość dostarczanej zimnej wody w sieci ulicznej, osiedlowej do wodomierza głównego . W myśl pkt.2, art.5, rozdz. 2 ww. Ustawy za stan i prawidłową eksploatację dalszego odcinka sieci ,przyłącza za wodomierzem oraz instalację wewnętrzną budynku odpowiada administrator lub jego właściciel.
„Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie m. st. Warszawy, gmin: Michałowice, Nieporęt, Raszyn, Serock, Wieliszew oraz miast Piastów i Pruszków” stanowiący załącznik do Uchwały Nr XXXVII/1130/2008 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 10 lipca 2008 r. wskazuje, że pracownicy Spółki są upoważnieni do dokonywania kontroli przyłącza wodociągowego od sieci wodociągowej do zaworu za wodomierzem głównym włącznie. Posiadają również prawo do wstępu na teren nieruchomości po okazaniu legitymacji służbowej i pisemnego upoważnienia w związku z koniecznością:
- zainstalowania lub demontażu wodomierza głównego,
- przeprowadzenia kontroli wodomierza głównego i/lub wodomierzy odliczających zainstalowanych przy punktach czerpalnych,
- dokonania odczytu ich wskazań,
- dokonania badań i pomiarów,
- przeprowadzenia przeglądów i napraw urządzeń posiadanych przez Dostawcę Usług,
- odcięcia przyłącza wodociągowego lub założenia plomb na zamkniętych zaworach odcinających dostarczanie wody do lokalu.
Każdą, niespełniającą powyższych warunków próbę wejścia na teren nieruchomości oszusta podającego się za „pracownika wodociągów" prosimy niezwłocznie zgłaszać Policji (tel. 997) oraz do Działu Obsługi Klienta MPWiK (tel. 22445 5000).
Więcej informacji o kampanii społecznej znajdą Państwo na stronie fundacji.
Zachęcamy również do obejrzenia klipu filmowego Kampanii.