Legalizacja wodomierza, który jest własnością MPWiK
MPWiK wykonuje we własnym zakresie i na własny koszt legalizację wodomierzy głównych będących w eksploatacji Spółki.
Wodomierze główne zainstalowane na przyłączach wodociągowych są własnością MPWiK. Spółka posiada szczegółową ewidencję wodomierzy i na bieżąco kontroluje ważność cech legalizacji. W celu zapewnienia użytkowania jedynie wodomierzy z ważnymi cechami legalizacyjnymi, pracownicy MPWiK wymieniają wodomierze bez dodatkowych opłat zgodnie z przyjętym harmonogramem.
W przypadku zagubienia lub uszkodzenia wodomierza, kosztami wymiany obciążamy Klienta zgodnie z obowiązującym Cennikiem ryczałtowym na usługi odpłatne, świadczone przez Zakład Sieci Wodociągowej.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, MPWiK nie ma obowiązku instalowania wyłącznie nowych wodomierzy, czy też urządzeń ze stanem początkowym 0,00 m3.
Legalizacja wodomierza, który jest własnością Odbiorcy Usług
W celu legalizacji wodomierza należy:
1. Samodzielnie zdemontować wodomierz i wraz z pismem osobiście dostarczyć do Oddziału Gospodarki Wodomierzowej przy ul. Niemcewicza 4/6 w Warszawie.
2. Przed demontażem wodomierza należy skontaktować się z właścicielem lub zarządcą nieruchomości, na terenie której znajduje się licznik i ustalić sposób demontażu oraz naliczania opłat za dostawę wody na czas wykonania legalizacji wodomierza.
Na koszt wykonania legalizacji wodomierza składają się:
Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem legalizacji wodomierza pokrywa Klient zgodnie z Cennikiem ryczałtowym na usługi odpłatne, świadczone przez Zakład Sieci Wodociągowej.
Więcej o WODOMIERZACH.