Komunikat strony

szklanka z kranówką wypełniona owocami
05.12.2023

Uwaga! To ostatni dzwonek, by zabezpieczyć wodomierz przed mrozem!

W związku ze spadkiem temperatury powietrza przypominamy o sprawdzeniu stanu licznika wody i odpowiednim zabezpieczeniu go przed zamarznięciem.

Niska temperatura może uszkodzić wodomierz zwłaszcza gdy znajduje się on w nieogrzewanej piwnicy lub studni wodomierzowej. W wyniku awarii wodomierza głównego lub odliczającego może dojść do rozszczelnienia instalacji wodociągowej, zalania pomieszczeń, a nawet przerwy w dostawie wody. Dzięki kilku prostym zabiegom można się uchronić przed skutkami uszkodzenia wodomierza i dodatkowymi kosztami związanymi z jego wymianą lub naprawą.

Jeżeli wodomierz znajduje się wewnątrz budynku:

  • sprawdź szczelność okien i drzwi, wymień uszkodzone elementy, tak by mroźne powietrze nie przenikało do środka;
  • owiń wodomierz materiałem izolującym, np. szmatami, starym kocem, gazetami lub specjalistyczną izolacją, którą można kupić w sklepach budowlanych, np. wełną mineralną lub matą izolacyjną. Pamiętaj, aby nie zakryć okienka umożliwiającego sprawdzenie wskazania wodomierza;
  • zabezpiecz odsłonięte przewody wodociągowe narażone na działanie niskich temperatur, np. przy pomocy styropianu lub tzw. osłony izolacyjnej wykonanej z pianki poliuretanowej.

Jeżeli wodomierz znajduje się w studzience:

  • sprawdź szczelność pokrywy, jeśli nie jest szczelna – uzupełnij ubytki, np. pianką montażową;
  • uprzątnij studzienkę i koniecznie usuń zalegającą w niej wodę;
  • odpowiednio zaizoluj pokrywę oraz znajdujące się we wnętrzu studzienki urządzenie pomiarowe według opisanego wyżej sposobu.

Przed mrozem należy zabezpieczyć również sieć sezonową, np. ogrodową. Odwodnij instalację i zamknij dopływ wody. W przeciwnym razie może ona zamarznąć i rozsadzić rury, co wiąże się z kosztownymi naprawami.

Przypominamy, że za prawidłowe działanie zestawu wodomierzowego i wewnętrznej instalacji wodociągowej odpowiada Klient. Jeżeli doszło do uszkodzenia wodomierza, niezwłocznie skontaktuj się z Pogotowiem Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Warszawie pod bezpłatnym, czynnym całą dobę numerem 994 lub poprzez Formularz on-line "Zgłoś awarię lub reklamację". 

Więcej informacji o wodomierzach znajdziesz na naszej stronie internetowej w zakładce Odczyt wodomierza.

Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce.
Udostępnij link do strony:
Przez email
Przez facebook'a